Pentingnya Merawat Gigi Di Klinik MHDC Kalibata City Mall

Pentingnya Merawat Gigi Di Klinik MHDC Kalibata City Mall

Spread the love

Hai Bunda menjaga kesehatan tubuh adalah suatu keharusan bagi kita apalagi kesehatan gigi dan mulut yang berkaitan erat dengan kesehatan tubuh. mulut yang bermasalah dapat berakibat fatal bagi kesehatan tubuh secara menyeluruh. Karena Infeksi yang terjadi pada gigi atau gusi dapat menyebar ke dalam jaringan anggota tubuh lainnya dan penyakit yang ditimbulkan tidak hanya berkaitan dengan kesehatan gigi dan mulut, tapi juga kesehatan organ lain dalam tubuh.

Gigi dan gusi merupakan bagian tubuh yang memegang peranan yang penting karena merupakan gerbang menuju bagian dalam tubuh. Setiap hari kita membutuhkan makan yang memerlukan proses mengunyah yang tentunya kebersihan mulut dan gigi harus selalu kita rawat karena bisa saja penyakit yang disebabkan kuman masuk melalui mulut dan gigi karena sisa sisa makanan tidak kita bersihkan.

Untuk merawat gigi agar selalu sehat sebaiknya memang periksa gigi rutin ke dokter gigi setiap 6 bulan sekali tapi ketika mendengar kata dokter gigi, mungkin banyak merasa takut karena membayangkan sakitnya ketika gigi diperiksa oleh dokter terlebih untuk anak anak, tapi semua hal itu langsung sirna saat saya menghadiri acara Re-Launching atau Relaunch MHDC Clinic Kalibata City Mall Jakarta Selatan. Pada hari Sabtu 19 Oktober 2019. Dengan interior ruangan yang ramah terhadap anak dengan konsep London Industrial, membuat anak anak nyaman untuk datang.

MHDC Kalibata City sebenarnya telah berdiri sejak tahun 2011 dan sekarang direnovasi dengan wajah baru yang lebih menarik dengan jam praktek yang disesuaikan dengan jam Mall buka mulai dari pukul 10 pagi sampai 10 malam.

Datang ke MHDC Kalibata untuk periksa gigi merupakan hal yang menyenangkan untuk saya karena interior ruangannya bagus sekali dan anak anak pasti suka karena khusus untuk anak diberi tema Afrika dengan warna hijau dan kuning yang mendominasi memberikan keceriaan untuk anak anak.

Saat saya datang untuk registrasi saya diajak untuk periksa gigi tapi jujur ya saya adalah tipe penakut untuk datang ke dokter gigi tapi setelah ketemu dokter Ivan Surija beliau adalah dokter yang baik dan ramah sehingga kita nyaman saat diperiksa giginya.

Relaunching juga terdapat Talkshow “Kesehatan Gigi Anak” dengan nara sumber founder MHDC klinik Dr Muna Ali sebagai pembicara Drg. Ivan Surija yang menjelaskan bagaimana merawat gigi sejak dini juga cara menyikat gigi yang benar, untuk berbagi pengalamannya, hadir narasumber lainnya Risty Tagor.

Merawat kesehatan gigi sejak anak masih kecil merupakan hal penting dikarenakan anak anak dalam masa tumbuh kembang yang sangat berpengaruh dalam hal kesehatannya.

Hal hal yang harus dilakukan agar gigi anak sehat.

  • Menyikat gigi tiap hari sehari 3 kali yaitu setelah makan pagi atau sarapan, saat siang hari setelah makan siang dan sebelum tidur dan menyikat gigi secara benar sehingga gigi bersih dari sisa sisa makanan.
  • Menghindari kebiasaan-kebiasaan buruk yang dapat mengganggu pertumbuhan gigi Si Kecil, seperti mengempeng atau mengisap jari.
  • Mengurangi makanan yang manis atau banyak mengandung gula untuk anak anak karena dapat merusak gigi menyebabkan gigi berlubang.
  • Jika anak kita menyusu dengan botol dot, sebaiknya hentikan kebiasaan tersebut ketika ia sudah berusia di atas 1 tahun. Ajarkan ia minum susu dari training cup sebelum beralih ke gelas untuk menghindari karies pada gigi anak.
  • Jika sudah ada indikasi gigi berlubang atau gigi bermasalah hendaknya cepat memeriksakan gigi ke dokter di MHDC Clinic Kalibata City Mall untuk menghindari kerusakan pada gigi lainnya.
    Setiap 6 bulan sekali rutin untuk datang ke dokter gigi untuk check up

Memeriksakan gigi secara rutin memang kadang berat untuk sebagian orang tapi kalau datang ke MHDC sudah pasti jaminan kita akan happy dan anak tidak takut lagi apa aja sih kelebihannya

Mempunyai dokter dan spesialis yang merupakan lulusan dari Universitas terbaik di Indonesia dan terus meningkatkan ilmu serta skill dalam spesialisasi yang digelutinya, sehingga mampu memberikan pelayanan yang komprehensif, terbaik dan berkualitas.

Didukung oleh peralatan modern dan lengkap untuk memberikan perawatan yang lebih nyaman dan hasil yang lebih baik.

Mempunyai Konsep tematik, suasana yang nyaman dan penuh keramahan,yang akan memberikan kenyamanan saat kita diperiksa oleh dokter

Dalam hal pembayaran MHDC bekerja sama dengan berbagai asuransi, sehingga memungkinkan pembayaran secara cashless.

Klinik MHDC Group adalah klinik yang melayani berbagai macam perawatan kesehatan diantaranya adalah perawatan kesehatan umum, kecantikan, tumbuh kembang anak dan gigi spesialis.

Nah sekarang kita tidak perlu takut lagi untuk datang ke dokter gigi sudah ada MHDC yang memberikan kenyamanan dan jam kedatangan juga bisa kita atur sesuai dengan waktu yang kita punya tinggal telp untuk membuat perjanjian di MHDC Mall Kalibata kita bisa datang periksa sekalian jalan dan shoping di Mall.

Kalibata City Square
Jl. Raya Kalibata No.1, RT.9/RW.4, Rawajati, Kec. Pancoran, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12750
(021) 29317115
https://maps.app.goo.gl/ZuN6JXTktsn3u1YN7

104 Replies to “Pentingnya Merawat Gigi Di Klinik MHDC Kalibata City Mall”

  1. Periksa gigi itu memang wajib ya..

    6 bln sekali datang ke dokter gigi lebih baik…

    Kan lebih enak mencegah daripada mengobati.
    Apalagi klo klinik giginya nyaman gitu,, pasti betah saat berkunjung ke dokternya

  2. Kliniknya keren beginiii…
    Jadi anak-anak happy meski ke dokter gigi.
    Btw,
    Setiap sikat gigi (3x sehari), haruskah selalu menggunakan pasta gigi?
    Hihii…soalnya aku ngerasa kalau pakai pasta gigi suka menipiskan email gigi, Bener gak?

  3. Aaah bener menjaga kesehatan mulut dan gigi itu sama pentingnya ya kak dengan tubuh. Aku paling takut nih ke dokter gigi karena pernah trauma. Tempat MDHC ini mudah dijangkau dan temanya clean minimalis ya kak. Betah oasti disitu.

  4. Duh, klinik giginya bagus dan nyaman ya. Bikin betah deh. Huhu, jadi keingetan, kapan ya terakhir kali ke klinik gigi. Udah lama banget. Ya gitu, ke klinik gigi cuma saat gigi dan mulut bermasalah aja. 🙁

  5. periksa gigi kudu rutin 6 bulan sekali. saya pernah tuh gegara ngentengin akhirnya gigi bolong2 dan kudu ditambal. gak enak banget. emang lebih baik mencegah daripada mengobati

  6. Setelah nyoba lawan rasa takut akan dokter gigi, Minggu kemarin akhirnya aku selesain juga masalah gigi pergigian. Weheheh. Udahlah ngilunya pake banget, lama, pegel lagi. Hahaha. Sebaiknya emang perawatan gigi dilakukan sejak kecil dan rutin sehingga kalaupun ada kerusakan sakit
    saat pengobatannyaa ngga begitu terlalu

  7. Enak ya kalau klinik gigi di mall. Memudahkan traveler, ga usah nunggu jam tertentu untuk ke praktik dokter. Karena aq sempat bingung saat sakit gigi waktu di kota lain hehe.

  8. You actually make it seem so easy with your presentation but
    I find this topic to be actually something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and very broad for me.
    I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  9. Shirley barcelona drakt, kjøp billige liverpool barn fotballdrakter på nett,billige fotballdrakter liverpool hjemme/borte/tredje
    draktsett på nett {. Lauri

  10. Enriqueta billiga fotbollströjor barn, fotbollströjor
    shop,billiga matchställ fotboll på nätet butiksförsäljningfodboldtrøjer tilbud,forudsat børn trøje,
    dame trøje {,klubtrøjerlandslagströja barnwatford fotbollströjalantoc sverige dgqperijbilliga watford tröja webbutik på nätetsbhjpcdl sverige tqaifmoeköp
    watford kläder YKVCa

  11. Excellent post. I used to be checking continuously this blog and
    I’m inspired! Very helpful info particularly the last phase 🙂 I deal with such info much.
    I used to be looking for this particular information for a very lengthy
    time. Thank you and good luck.

  12. I simply want to mention I am new to blogging and site-building and truly loved this web site. Most likely I’m want to bookmark your site . You definitely have excellent well written articles. Cheers for sharing your blog.

  13. Yet another issue is that video games are generally serious in nature with the principal focus on understanding rather than entertainment. Although, there’s an entertainment feature to keep your kids engaged, each one game is normally designed to work on a specific set of skills or area, such as math or scientific discipline. Thanks for your write-up.

  14. I additionally believe that mesothelioma is a extraordinary form of cancers that is normally found in people previously subjected to asbestos. Cancerous cellular material form inside the mesothelium, which is a protecting lining which covers almost all of the body’s organs. These cells ordinarily form inside lining on the lungs, stomach, or the sac that encircles the heart. Thanks for discussing your ideas.

  15. After checking out a few of the blog articles on your web page, I seriously like your way of blogging. I book marked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Take a look at my web site too and tell me how you feel.

  16. A motivating discussion is definitely worth comment. There’s no doubt that that you ought to publish more about this topic, it might not be a taboo matter but usually people don’t talk about these issues. To the next! All the best!

  17. Aw, this was a very nice post. Taking a few minutes and actual effort to create a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don’t seem to get anything done.

  18. Thanks for revealing your ideas. I’d also like to convey that video games have been actually evolving. Modern technology and innovations have made it easier to create practical and active games. Most of these entertainment games were not really sensible when the concept was being tried. Just like other areas of technology, video games too have had to advance by way of many generations. This is testimony to the fast development of video games.

  19. This is the perfect website for everyone who would like to understand this topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally will need to…HaHa). You definitely put a new spin on a topic that has been discussed for a long time. Great stuff, just wonderful.

  20. Hi, I do believe this is an excellent website. I stumbledupon it 😉 I am going to revisit yet again since i have saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

  21. After I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I receive four emails with the exact same comment. There has to be an easy method you are able to remove me from that service? Cheers.

  22. Hi, I do believe this is a great site. I stumbledupon it 😉 I will come back once again since i have book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

  23. You really make it seem really easy along with your presentation but
    I to find this topic to be really one thing that I think I would never understand.
    It kind of feels too complicated and extremely broad for me.

    I am taking a look ahead for your next publish, I’ll attempt to get the dangle of
    it!

  24. Hi there! This article could not be written any better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will send this post to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

  25. Hey There. I found your blog using msn. This is a
    really well written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful information. Thanks for the post.

    I’ll certainly return.

  26. Faytech North America is a touch screen Manufacturer of both monitors and pcs. They specialize in the design, development, manufacturing and marketing of Capacitive touch screen, Resistive touch screen, Industrial touch screen, IP65 touch screen, touchscreen monitors and integrated touchscreen PCs. Contact them at http://www.faytech.us, 121 Varick Street, New York, NY 10013, +1 646 205 3214.

  27. After I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I get four emails with the exact same comment. There has to be an easy method you can remove me from that service? Cheers.

  28. Hello there! I could have sworn I’ve visited this website before but after going through a few of the posts I realized it’s new to me. Regardless, I’m definitely pleased I found it and I’ll be book-marking it and checking back frequently.

  29. I simply hope to inform you that I am new to blogging and pretty much liked your page. Quite possibly I am most likely to remember your blog post . You truly have superb article content. Be Thankful For it for expressing with us your main domain post

  30. I blog quite often and I genuinely thank you for your content. This great article has truly peaked my interest. I am going to book mark your website and keep checking for new information about once a week. I opted in for your RSS feed as well.

  31. Howdy! I could have sworn I’ve been to this site before but after looking at a few of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly happy I discovered it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently.

  32. Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you so much, However I am encountering issues with your RSS. I don’t know the reason why I can’t join it. Is there anyone else having similar RSS issues? Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanx!!

  33. Hi I am so delighted I found your website,
    I really found you by error, while I was searching on Yahoo for something else, Anyhow I am
    here now and would just like to say cheers for a tremendous
    post and a all round exciting blog (I also
    love the theme/design), I don’t have time to go through it all at
    the moment but I have saved it and also included your RSS feeds, so
    when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the great
    b.

  34. I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and interesting, and let me tell you, you’ve hit the nail on the head. The issue is an issue that too few people are speaking intelligently about. I’m very happy I came across this in my hunt for something relating to this.

  35. I’d like to thank you for the efforts you’ve put in writing this site. I’m hoping to view the same high-grade blog posts from you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has inspired me to get my own website now 😉

  36. The very next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, nonetheless I truly believed you would probably have something useful to say. All I hear is a bunch of complaining about something that you could fix if you weren’t too busy looking for attention.

  37. Hey are using WordPress for your blog platform?

    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and
    create my own. Do you require any html coding expertise to
    make your own blog? Any help would be really appreciated!

  38. Sapid Agency is a Search Engine Optimization company in New York City that provides SEO Services. Their proprietary SEO strategies help struggling websites and aspiring business owners to rank their websites higher in multiple search engines like Google , Yahoo and Bing. They provide local and gmb map ranking for businesses in NYC and many other local areas. Find more at https://www.sapidagency.com/ @ 145 E 57TH NEW YORK, NY 10022, USA, +1 971 341 5608 USA

  39. Right here is the right blog for anyone who would like to find out about this topic. You understand a whole lot its almost tough to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject that has been discussed for years. Excellent stuff, just excellent.

  40. I think what you published made a ton of sense.

    However, think about this, what if you were to create a awesome title?
    I mean, I don’t wish to tell you how to run your blog, however suppose you added a title that makes people desire more?
    I mean Pentingnya Merawat Gigi Di Klinik MHDC Kalibata City Mall |
    YantiAlif is a little plain. You should glance at Yahoo’s front page and watch how they write news headlines to grab people to open the links.
    You might add a related video or a pic or two to grab readers interested
    about what you’ve written. In my opinion, it would
    bring your website a little livelier.

  41. This is a great tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very precise info… Thank you for sharing this one. A must read article!

  42. Hi there, just turned aware of your blog through Yahoo and bing, and found that it’s very informative. I’ll appreciate should you decide continue on this informative article.

  43. Hello there! This article could not be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I will forward this article to him. Pretty sure he’ll have a very good read. Thank you for sharing!

  44. MetroClick specializes in building completely interactive products like Photo Booth for rental or sale, Touch Screen Kiosks, Large Touch Screen Displays , Monitors, Digital Signages and experiences. With our own hardware production facility and in-house software development teams, we are able to achieve the highest level of customization and versatility for Photo Booths, Touch Screen Kiosks, Touch Screen Monitors and Digital Signage. Visit MetroClick in NYC at http://www.metroclick.com/ or , 121 Varick St, New York, NY 10013, +1 646-843-0888.

  45. An outstanding share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. As well as he in fact purchased me breakfast due to the fact that I found it for him. smile. So let me reword that: Thnx for the reward! However yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel highly regarding it and enjoy finding out more on this topic. Ideally, as you come to be proficiency, would certainly you mind updating your blog with more details? It is very handy for me. Large thumb up for this blog post!

Leave a Reply to Li Partic Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *